اخبار روز

تبیین دستاورد‌های دولت شهید رئیسی حقی بر گردن همه ما/دایرشدن ۱۶۷۰ شعبه انتخابات در سطح استان

تبیین دستاورد‌های دولت شهید رئیسی حقی بر گردن همه ما/دایرشدن ۱۶۷۰ شعبه انتخابات در سطح استان

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه امسال، گفت : با توجه به شهادت آیت الله رئیسی، طبق قانون رئیس جمهور بعدی باید ظرف ۵۰ روز پس از شهادت ایشان انتخاب شود، در همین راستا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه زمانبندی این دوره انتخابات، از ثبت نام کاندیدا‌ها از دهم تا چهاردهم خرداد ماه خبر داد و افزود: پس از این تاریخ، شورای نگهبان به مدت یک هفته و از پانزدهم تا بیست و یکم خرداد ماه برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارد.

وی با اشاره به اعلام اسامی قطعی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه گفت: از ۲۳ خرداد ماه تا ششم تیر ماه هم کاندیدا‌ها به مدت دو هفته برای تبلیغات فرصت دارند و در نهایت انتخابات روز هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: تاریخ ۱۵ تیر ماه نیز برای برگزاری احتمالی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

شعبانی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت: در این مرحله انتخابات هم مانند انتخابات مجلس ۱۶۷۰ شعبه در سطح استان در نظر گرفته شده است.

به گفته شعبانی در این مرحله ۳۲ هزار نفر اجرای انتخابات را در استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دولت شهید رئیسی مجری بی‌طرف این دوره انتخابات خواهد بود، گفت: دولت آیت الله رئیسی کاندیدایی ندارد. شاید کاندیدایی پایبند به روش و اصول این شهید بزرگوار باشد، اما ما مجری بی‌طرف در این دوره انتخابات هستیم.

شعبانی با اشاره به تلاش شهید رئیسی برای خدمت به مردم، افزود: در این شرایط باید به خوبی خدمات دولت سیزدهم را تبیین کنیم و این امانتی بر گردن همه ماست.

شعبانی گفت: شهادت ایشان بسیار ناگهانی بود و عملا دولت سیزدهم فرصتی برای جمع‌بندی کارنامه خود نداشت و در این شرایط باید همه تلاش خود را برای تبیین خدمات دولت شهید رئیسی به‌کار گیریم.

شعبانی گفت: اطلاع رسانی در خصوص خدمات دولت این شهید بزرگوار امانتی بر گردن همه ماست که باید طی روز‌های آینده به خوبی آن را انجام دهیم.

وی افزود: اگر مردم با خدمات بی‌نظیر این دولت شریف پاکدست، خدمتگزار و تلاشگر آشنا شوند، قطعاً حضور و مشارکت بیشتری در انتخابات پیش رو خواهند داشت .

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا